حبس ابد به جرم گرفتن رشوه
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

" هیونه آنگوک سی" این اتهام علیه خود را رد کرد و گفت که مدیران اجرایی این شرکت ژاپنی به وی تهمت زده اند و علیه وی توطئه کرده اند. اما قاضی این پرونده اظهارات این مقام رسمی ویتنام را نپذیرفت و اظهار داشت که دادگاه مدارک کافی علیه این فرد مجرم در اختیار دارد. قاضی دادگاه این پرونده فساد مالی در ادامه تصریح کرد: پرونده رشوه این مقام رسمی باعث خدشه دار شدن وجهه بین المللی ویتنام و روند مبارزه این کشور با فساد مالی شده است.
این پرونده فساد مالی در روند تلاش دولت ویتنام برای جذب سرمایه گذاری ها و همچنین گرفتن وام های امور توسعه  از شرکای خارجی اختلال جدی ایجاد می کند چون این شرکای خارجی از وجود فساد مالی در ویتنام و عدم انجام اقدامات کافی در مقابله با آن نگرانی داشته اند.
 

مقامات قضایی ویتنام تصریح کردند: جرم این مقام رسمی ویتنام جدی است و مقدار پولی که به عنوان رشوه گرفته بسیار زیاد است بنابراین با حکم سنگین حبس ابد روبرو شده است.

 
چهار مقام اجرایی شرکت ژاپنی PCI در نوامبر 2008 در دادگاهی در توکیو به جرم خود در دادن رشوه به این مقام رسمی ویتنام اعتراف کردند و روانه زندان شده بودند. به دنبال مشخص شدن رشوه گیری این مقام رسمی ویتنام از این شرکت ژاپنی، دولت ژاپن که بزرگترین کمک رسان مالی ویتنام محسوب می شود، در دسامبر اعطای 2008 صدها میلیون دلار وام به ویتنام برای سرمایه گذاری در امور توسعه در این کشور را به حالت تعلیق درآورد و از دولت ویتنام خواست اقدامات جدی تری در مقابله با فساد مالی انجام دهد. اما ژاپن اعلام کرده که پس از وقفه ای حدود دوساله از اوایل سال آینده اعطای این وام از سرگرفته خواهد شد.

 
دولت ویتنام طی چند سال گذشته در راستای مقابله با فساد مالی چندین مقام رسمی این کشور را به اتهام فساد مالی، رشوه گیری، پولشویی و اختلاس محاکمه و روانه زندان کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 30 مهر 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب